Dynamics 365 Business Central: cloud software vanaf 1 gebruiker

Microsoft Dynamics 365 is de nieuwe overkoepelende naam voor de bedrijfssoftware van Microsoft. En Dynamics 365 Business Central is binnen die divisie de meest recente oplossing.

Microsoft Dynamics 365 Business Central is geen compleet nieuwe software, maar het is een oplossing gebaseerd op andere Dynamics producten zoals NAV en CRM. Het is een software met zeer stevige fundamenten en historiek, die helemaal voor de cloudwereld is klaargestoomd in een apart kleedje.

Ontdek hier alvast kort meer over Microsoft Dynamics 365 Business Central:

.

Microsoft Dynamics 365 Business Central: 100% cloud en vanaf 1 gebruiker

Zeer veel ondernemingen gebruiken dagelijks Microsoft Office of Office 365. En waarschijnlijk dat u zelf ook iedere dag 1 of meerdere van de Microsoft toepassingen als Outlook, Word of Excel gebruikt.

Microsoft wil klanten hetzelfde gebruiksgemak als bij Office 365 bieden voor bedrijfssoftware. Zij wil klanten helpen om vanuit Office 365 door te groeien naar bedrijfssoftware, op dezelfde vertrouwde en herkenbare manier. Een verkoop- of boekhoudmodule is hiervoor bijvoorbeeld de perfecte instapoplossing. Microsoft Dynamics 365 Business Central is dus een laagdrempelig instapmodel in de wereld van Microsoft bedrijfssoftware, en met een knipoog naar Office.

Wat zit er in Microsoft Dynamics 365 Business central?

Microsoft Dynamics 365 Business Central omvat verschillende modules, waaronder:

boekhouding

budgetten

financien

crm

verkoop

aankoop

projectbeheer

voorraad

human resource management

warehouse management

onbeperkt aantal bedrijven

dimensies

rapportering

services (uitbreiding)

productie (uitbreiding)




...

.

m

op welke doelgroepen mikt Microsoft Dynamics 365 Business Central?

Microsoft Dynamics 365 Business Central is cloud software die draait op de Azure cloud servers van Microsoft. Het is gestandaardiseerde software die vooraf ingericht is, als doorstart vanuit Office 365. Het spreekt dan ook voor zich dat iedere onderneming die Office 365 gebruikt eigenlijk een prospect is voor Business Central. En het is ook dit groeipad dat Microsoft met Dynamics 365 Business Central deels voor ogen heeft.

Microsoft Dynamics 365 Business Central mikt ook heel erg op startende en kleine ondernemingen, en ook op de jongere generatie die werken met smartphone, cloud en apps normaal vindt. Kleinere ondernemingen willen soms ook maar een beperkte set van zakelijke applicaties gebruiken, en Business Central is hier een ideale oplossing voor.

Microsoft Dynamics 365 Business Central is beschikbaar in drie formules, waarbij u telkens iets meer functionaliteit aan uw oplossing kan toevoegen. En als u groeit, kan u ook vlot opschakelen naar een hogere formule of overschakelen naar andere Dynamics 365 softwaresystemen. Binnen de Dynamics 365 familie kan iedere onderneming omschakelen naar een ander platform in functie van haar wens.

Microsoft wil met Dynamics 365 software iedere onderneming in elke fase van haar groei helpen met administratieve bedrijfssoftware. En Microsoft Dynamics 365 Business Central is daarbij een heel belangrijk instapproduct.

.

Waar is Microsoft Dynamics 365 Business Central verkrijgbaar?

Microsoft Dynamics 365 Business Central is sinds 2 april 2018 beschikbaar in 15 landen, waaronder:

nederland

belgie

duitsland

frankrijk

verenigd koninkrijk

oostenrijk

zwitserland

zweden

denemarken

finland

spanje

italie

verenigde staten

canada

ierland




...

.

.

Groeien met Microsoft Dynamics 365 Business Central software

Net zoals ook uw bedrijf waarschijnlijk wil groeien, is ook Microsoft op zoek naar groei.

Waar vroeger Dynamics ERP pas begon vanaf 3 gebruiker verlaagt Dynamics 365 Business Central deze drempel naar 1 gebruiker. Dit betekent dat een zeer grote groep van startende bedrijven nu ook naar Microsoft Dynamics 365 Business Central software kijken om met bedrijfssoftware aan de slag te gaan. En dankzij de herkenbaarheid en sterktes van Office 365 zal Microsoft Dynamics 365 Business Central er zeker ook in slagen marktaandeel in dat segment te winnen.

Microsoft Dynamics 365 Business Central software staat voor groei, zowel voor klanten als voor Microsoft.

.

Een nieuw product met een mooie toekomst

Microsoft Dynamics 365 Business Central is een nieuw product, dat steunt op stevige historische fundamenten. Vele implementatiepartners zoals hun oplossingen aanpassen van hun Dynamics software voor het Business Central platform.

De komende jaren mag u dus zeker heel wat add-ons en apps voor Microsoft Dynamics 365 Business Central verwachten.

.

dynamics 365 business central on-premise = een ander product

Business Central on-premise is de nieuwe naam voor de oplossing die al 20 jaar bestaat als Microsoft Dynamics NAV.

Microsoft Dynamics 365 Business Central on-premise is de nieuwe naam voor de versie 2019 van NAV, of anders gesteld: on-premise = NAV2019. Het is een oplossing die anno 2018 in 195 landen door 160.000 klanten gebruikt wordt. Het is veruit het belangrijkste Dynamics-product. Het is een rijke oplossing met veel functionaliteiten voor tal van branches. Het is ook de moeder van andere Dynamics 365-sofware. Maar het is dus gewoon een bestaand product dat een nieuwere naam heeft gekregen.

Business Central on-premise kan zowel in de cloud als op lokale servers draaien. Het is een software die beter geschikt is voor bedrijven die vroeg of laat iets meer dan standaardsoftware of sectorspecifieke functionaliteiten willen, of met wat complexere processen zitten. Business Central on-premise is heel geschikt voor maatwerk of aanpassingen van de standaardsoftware en heeft dit historisch ook in de genen. Bedrijven die niet afhankelijk willen zijn van de cloud of die geen software willen huren zijn ook beter geholpen met Microsoft Dynamics 365 Business Central on-premise.

Microsoft Dynamics 365 Business Central on-premise is een software die zich specifiek richt op kleine en middelgrote bedrijven van 1 tot 250 werknemers. Het is ook een software die zowat alle afdelingen van uw bedrijf kan aansturen, van verkoop tot boekhouding. Het voordeel hiervan is dat uw medewerkers slechts 1 pakket hoeven aan te leren en zeer snel vertrouwd zijn met de software. Bovendien lijkt Business Central on-premise heel erg op Microsoft Office en werkt het er ook perfect mee samen.

Business Central omvat onder andere volgende modules:

Aankoop

Verkoop

CRM

HRM

productie

Projectbeheer

Financiën

logistiek

planning

Services

tijdsregistratie

magazijnbeheer




...

…..

De grote troeven van Business Central on-premise zijn gebruiksvriendelijkheid, herkenbaarheid, productiviteit en rapportering.

De software is perfect geïntegreerd met Microsoft Excel, Word en Outlook wat zorgt voor een visueel zeer herkenbare software. Deze integratie maakt het pakket ook zeer gebruiksvriendelijk, want bijna iedereen gebruikt dagelijks Microsoft Office en zal daardoor ook snel op weg zijn met Dynamics. Werken met Business Central on-premise is dan ook zeer aangenaam, voelt goed aan en leert snel.

De productiviteit van uw medewerkers staat centraal in heel het systeem. Gebruikers moeten data slechts 1 maal ingeven en de Dynamics software zorgt voor een verdere verspreiding van de informatie naar andere modules. Gedaan dus met klantengegevens in tal van pakketten te moeten bijhouden, u hoeft nog slechts 1 klantenbestand up-to-date te houden en iedereen binnen uw organisatie kan er dankbaar gebruik van maken. Door deze voorzieningen zal u ook meer rendement en efficiëntie in uw bedrijf realiseren, en uiteraard uw investering snel terugverdienen. Medewerkers moeten minder tijd steken in gegevens ingeven en kunnen zich concentreren op meer productieve taken ten behoeve van uw klanten.

Rapportering is een ander sterk pluspunt. Er zitten meer dan 100 standaardlijsten in Business Central on-premise, maar iedere gebruiker kan voor zichzelf heel makkelijk nog meer lijstjes en overzichten maken. Haast alle data kan ook steeds naar Excel overgezet worden zodat u daarin ook de grafieken kunt aanmaken die u in Excel al gewoon bent. En mocht dat alles nog niet voldoende zijn, zijn er ook nog de extra krachtige rapporteringstools die Microsoft Dynamics met PowerBI aanbiedt. Op die manier kan u voor iedere specifieke gebruiker in uw bedrijf de juiste rapportering op zijn/haar maat aanbieden.

Weten wat Microsoft Dynamics 365 Business Central software voor uw bedrijf kan betekenen? Bel ons of contacteer ons via onderstaand contactformulier!


Iets voor u? Meer weten? Online Demo? Mail of bel 043 760 01 26

Vul onderstaande in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op! Of bel Max op 043 760 01 26
Naam
*
E-mail
*
Telefoon
U wenst info over:
*
Vraag:

Klanten vertellen

"Offimac overtuigde ons met haar sterke software voor de Bouw. Na een succesvolle implementatie hebben wij ook heel onze hardware aan hen toevertrouwd. Alle ICT bij 1 partner: dat is gewoon makkelijk, goedkoop én efficiënt."

Quote
Christophe Suerickx
CEO
Group Suerickx

"Offimac zijn bescheiden Limburgers. Maar hun aanpak, implementatie en support zijn gewoon top."

Quote
Op aanvraag
IT-manager
NAV klant die overstapte naar Offimac

"Dankzij Microsoft Dynamics NAV van Offimac sparen we massa's tijd uit. Klanten worden sneller en correcter bediend en kunnen tot op het laatste moment wijzigingen doorgeven, waardoor zij heel tevreden zijn over onze service."

Quote
Giovanni Oliveri
General Manager
Louis Widmer Benelux

"Dankzij Microsoft Dynamics NAV en Offimac konden we 5 man uitsparen in orderverwerking. Dat is een jaarlijkse besparing van 10% in personeelskosten!"

Quote
Luc Schreurs
Algemeen Directeur
Group Schreurs

"Of het nu gaat om projectbeheer, productie, documentbeheer of managementrapportering, Offimac is een IT-bedrijf dat onze noden perfect begrijpt en invult."

Quote
Nadia Jansen
CEO
Building Group Jansen

"Microsoft Dynamics NAV ERP van Offimac is het overkoepelend softwareplatform dat ons toelaat al 10 jaar onafgebroken 30% per jaar te blijven groeien."

Quote
Wido Bourel
General Manager
Rajapack Benelux

"De mensen van Offimac zijn net zoals wij ondernemers. Met hun software sturen wij heel ons bedrijf aan, van order intake naar productie- en capaciteitsplanning, logistiek, transportplanning, facturatie, etc."

Quote
Robert Zegveld
Commercieel directeur
E-MAX Aluminium

"Omdat we zelf geen IT-afdeling in huis hebben, is het voor ons belangrijk met een IT-partner te kunnen samenwerken met korte communicatielijnen en snelle reactietijden. Offimac is zulk een partner."

Quote
Serge Tremblez
General Manager
Eurorent

"Met Offimac-software plannen en leveren wij jaarlijks meer dan 20.000 service- en installatiebeurten doorheen gans België. Met succes."

Quote
Jean Paul Van Kerkhoven
CEO
Aquacare International

"Voor de prijs van een middenklasse wagen heb ik dankzij Offimac een heel efficiënt bedrijf gekregen. Dit is een investering die me elke dag geld opbrengt."

Quote
Niels Bollen
Directeur
Nibotechnics

"Projecten en techniek zijn de kern van onze business, maar finaal draait het om de centen. Dankzij Offimac weten we op elk moment waar we staan, op elk niveau."

Quote
Erwin Bobbaerts
Bestuurder
Louis Stevens & Co

"Dankzij de Microsoft Dynamics NAV-oplossing van Offimac zijn we verder kunnen groeien zonder extra personeel aan te werven. Er staat een pak minder cash vast, binnen het kwartier kan ik een volledige winkel auditen én optimaliseren, doorbestellen gaat supersnel en ik kan zeer snel trends detecteren. Bijzonder efficiënt."

Quote
Luc Schreurs
Algemeen Directeur
Group Schreurs

"CAD/CAM-gegevens worden automatisch geïmporteerd in ons ERP-systeem, en van daaruit verder gebruikt voor alle productie- en logistieke processen. Dat is efficiënt productiemanagement, zonder dubbel werk of extra administratie."

Quote
Jef Claes
Financieel directeur
ATM